Terima kasih . syg korang ;)


Thursday, November 3, 2011

Cara Penulisan Seseorang .


Assalamualaikum ^^

Perasan tak , Kadang2 kita mungkin terlepas pandang cara penulisan seseorang semata2 nak kejar follower . tapi aku tak cakap semua . certain orang macam itu .

Tapi ada gak yang menghargai penulisan orang lain . Maybe ada orang menunjukkan yang cara dia menghargai dengan komen entry kita . tak kisah la komen itu pendek or panjang . tapi ada effort nak baca entry kita tu .

Orang macam itu , aku memang tabik spring hormat terus .

Ada jugak menghargai entry kita dengan "mengelike" entry kita . So , newbie2 sekali . button Like ini sangat penting okay ? Sebab kalau tak letak . kita pun tak tahu sebenarnya berapa ramai yang datang tetapi mejadi silence reader jerrr ;)

Bila da banyak like , harus la gembira yang entry itu telah menarik perhatian .*harus baca dengan hati tidak penuh riak ye ;) *

Orang macam itu , adalah orang macam saya . sekian . hikhik.

Tapi , tahu tak peeps . cara penulisan seseorang itu melambangkan keperibadian seseorang tahu ? sebab itu lah ada yang menilik jodoh hanya guna tulisan tangan seseorang .

erkk , bagi orang islam . itu tidak dibenarkan howkey ;)

Khurafat . *teringat cerita khurafat . seram -.-"*

Okay , aku bagi contoh okay .

Blog yang hanya ceritakan hubungan gf n bf .
- Penulis begini hanya berblog secara suka2 , just for fun la . tak ambil serius sangat macam blogger tegar yang nak kejar SEO semua . tapi , kadang2 aku suka jugak baca penulisan macam ini . sebab santai je . tak heavy sangat . tapi kena tengok mood . kalau gaduh , habis . segala maki hamun segala terkeluar .

Blog macam ini , menunjukkan tuan nya agak penyayang laa . sanggup tunjuk gambar gf or bf . tak ramai yang akan buat macam tu . Haip . mengaku je laaaa ~ hikhik .

Blog yang santai .
- macam blog aku lerr . santai2 je . tak suruh korang sambil baca sambil kena fikir teruk2 kan ? setakat suruh fikir idea . aku tahu pembaca2 aku banyak idea ;p ramai yang pilih genre santai kan ? semua boleh masuk . tak kisah la cerita pasal apa pun . kawan ke , event ke . tak kisah . janji santai dan mampu tarik perhatian orang nak baca ;)

Blog macam ini , menunjukkan tuan nya agak santai . boleh ngam dengan semua orang . tapi syarat nya . jangan kutuk2 ke hape ke . yang membuatkan orang boleh sentap . kalau sentap . habis laaa . nanti adalah entry tak puas hati nanti ;)

Blog Yang ke arah kebaikan .
- Alhamdulillah . masih ada jugak blog2 yang menyediakan entry berilmu dari segi keagamaan . kalau santai sangat pun tak guna gak . kena ada makanan rohani . huhu . moga2 penulis ini dapat pahala kerana buat ibadah kan ;)

Blog macam ini , menunjukkan ketaatan dengan agama nya . aku pun kadang2 je post pasal keagamaan . moga2 jalan nya diredhai allah swt ;)

Blog yang Utamakan SEO .
- Yang macam ini pulak , blogger tegar dan mahir buat SEO bagai ini . aku tak pandai pun . erkk . Blogger yang kejar SEO kebanyakkan memang da lama dalam dunia blogging . tak kisah la dorang kejar traffic ke hape . apa yang dorang buat . mesti ada sebab . so , tak payah kita nak pertikaikan .

Blog macam ini , selalu dipanggil sifu , hebakk kan ;)

Blogshop .
- Blog ini , aku pun suka tengok2 trend sekarang . sebab dorang selalu jual benda yang up to date kan ? aku pun kadang2 beli jugak dengan mereka . ko hadooo ? hahahha . tapi ingat . selalu la kena search dan hati2 . itu je ;)

Blog macam ini , pandai merancang kewangan dan peka dengan fesyen .

Ada banyak lagi blog2 yang aku tak sempat nak kupas . Kalau nak tahu apa jenis blog itu . kena la blogwalking selalu , ye dakk ;)

Nak tanya korang , blog korang jenis apa lak ? 

#okbai .



14 comments:

Ku Azhar said...

blog ku rasanya blog yg cerita hubungan 2 kowt...kowt je la..hehehe...

Unknown said...

hehehe... tul2...

ek... "blogger tegar yang nak kejar SEO" tu camne? bole lak ea kejar2 seo :P

meh kalo nk tau lg pasal blog :)

http://blogginglife.my/2011/10/03/apakah-yang-dimaksudkan-dengan-blog/

ek adei... ape la anonymous xley post komen. sy bkn pengguna blogspot :( waaa...

Link : www.blogginglife.my (letak sini sbb xde ruang tuk letak link blog huuhuuuhuh)

lalang said...

hmm, kalo cam tu blog aku dalam kateogeri maner agaknye, blog santai la kot, agaknye lar, entah ler. Nice post, i like, ekeke

Miss Butterfly said...

blog akuu err mengarut meraban kot. HAHA :p

monologmalamhari said...

hehe aku tak tahu blog ak jenis cmne .. hehe

Rosalia said...

hurm.agk2 awk blog sy dlm kategori mne? sy pn tak tau nak describe.hihi :) btw blog ni mmg santai. selalu jgk baca entry kt sni.:)

Mek Onie said...

blog onie? semua ada....haha!

Sya said...

sye blog sntai... hek hek

Nyamuk Terbang said...

aku jnis mcm mna ek

cik ika said...

belog ika pasal pe ek??

~ Jebat Derhaka ~ said...

hahahahaha...betoi jugak tuh....agak menarik apa yang anda cakap kan nieyh (^_^)

~ Jebat Derhaka ~ said...

belog saya kategori apa yer ?

Aesya Zealous said...

blog aku jenis blog yg relationship tuu..(pdhal bf pun nan hadooo)

Hafiz Hafizol said...

BLOG GEDIK ------>>

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...