Terima kasih . syg korang ;)


Monday, October 31, 2011

Sms , FB dan Twitter .

Assalamualaikum ^^

Sms , Fb dan Twitter ialah benda yang tak asing bagi budak2 remaja macam ai *sila muntah* Kalau tak reti main 3 alah ini . mesti orang akan pandang serong gan korang sambil berkata :

*Gila kuno budak ini , duduk zaman batu ke hape ?*

Masa bila orang tengah kutuk kita , baru la menangis tak berlagu di depan mak bapak dan paksa dorang beli laptop and handphone .

Tapi , aku percaya . semua orang ada handphone walau tak la sehebakk blackberry , iphone dan ipad . walau secikai mana hp tu , takkan tak reti sms weyhhh . anak buah aku 3 tahun da pandai daa bermcj2 bagai . Siapa lagi yang ajar .

Mak bapak jugak ;)

Tapi , aku malas nak cerita macam mana aku boleh terjebak dengan benda alah ini , sebab kalau aku cerita kompem sampai esok baru habis mehhh  . hahahahah .

Yang aku nak cerita ini pasal jeng . jeng . jeng



TYPO .



Aku selalu dapat sindrom typo ini . entah otak aku fikir apa . tangan pun ikot jugak menulis apa yag dikato oleh otak aku .

Giler agak nya .

Yang dekat sms , tak la malu sangat sebab member akan assume aku tengah drive kereta or tengah makan *dasyat kannn* 

Yang paling masalah nya , dekat facebook . Aku selalu kena gelak sebab typo . Kalau nasib dapat kawan yang sememangnya haremm jadah suka benau nak PS kesalahan orang . Alamatnya , wall korang akan penuhi dengan PS beliau yang tak guna tu . *masih beremosi*

Twitter pulak , orang don't care sangat . kau punya pasal la nak typo or watever . ko nak melalak dalam tu pun tak pe sebab tweet  pun dicipta untuk orang yang suka update status .

Aku pernah jumpa tweet yang dia sedang mandi .


Gila . 


Tu aku tak kisah la , tapi jangan sambil melalak sambil mention nama aku sudah . noob ~

Contoh yang aku pernah buat .

Sy = Syg .
- Gila , nasib member aku lak jenis sporting . kalau awek dia nampak . pancung 14 kali dekat kepala *kepala je tahu , belum masuk tang tetak kat badan , serammm *

sila = sial .
- hahhaha . masa tu aku nak drive . boleh lak ada orang nak hantar barang dekat rumah . so , aku ingat aku taip sila la . then , orang tu jawab . " r u okay?" pastu aku recheck balik . aku tertaip .

"SIAL LA" 

Official . lagi noob ~

mkn = nkm
-Aku pun tak tahu la aku taip apa masa ini . mungkin masa ini aku tengah mamai kot . sampai terbalik2 lagi perkataan aku . hahahha .

Aku rasa ada lagi yang tertypo la . tapi aku tak ingat .

Any ideas peeps ?

#okbai .



6 comments:

Inchek Lieben said...

gunakan lah bahasa kebangsaan kita..
mari lah amal kan ramai...
mari lah mari rakyat...
kita 1 malaysia..
guna bahasa jiwa bangsa!!...
#lagu

Rosalia said...

hahha.sng2 guna bahasa melayu yang betul tak ada la typo lagi.

Nyamuk Terbang said...

haha
aku typo smpai xder mksd

Ku Azhar said...

ayas nup amas..kih3...

Hafiz Hafizol said...

typo nyeee .. hahaha ..:P :P :P

Aesya Zealous said...

member lelaki aku typo, nak tulis 'ape bikin'

tertulis, APE BIKINI? hahhaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...