Terima kasih . syg korang ;)


Friday, September 23, 2011

Makanan wajib ADA kalau Open House !

Assalamualaikum ^^,

Aduh , semakin membulat da aku ini , da rasa badan ku makin hari makin membesar *padahal kecil je badan* maklumlah , asyik nak melantak di jiran2 sebelah yang sanggup buat open house yang amat Grand giteww ;p

Tapi , masa aku melantak makan dengan sopan nya , aku perasan bahawa menu ini tak berubah langsung dari ke rumah ke rumah . tapi apa de hal ! melantak makan itu lagi penting . Isi tangki perut ku yang tak pernah puas dengan makanan . bahahahha .  Kronik ke penyakit aku nie =.="

Okay , sesiapa yang bakal buat open house pada saat yang genting ini , sila ambil perhatian sat pada menu2  yang anda akan masak*tak kira la mak anda atau korang* huhuh , aku suka part makan2 nie . hehehe ^^

Pertama :
-Ketupat .

bukan ketupat dari rumah aku . 
 Hah ! ini setiap rumah harus ada , kalau tak ada , bukan raya la nama nya ! Time2 raya ada la makanan wajib di setiap rumah , kalau bukan raya , orang akan pandang pelik kat korang . dan siap2 la kena bahan .

amboi , raya da habis pun masih mencekik ketupat ke woi ?!

Suka hati orang la kan , tekak masing2 . lalalala ~


Kedua :
-Rendang ayam atau daging . 

Pergh , sedap siot !
Sedap kan ? terliur ehhh , tapi rendang aku tak gemar sangat sebab tak minat la kot . hahha , da kan nak paksa tekak aku lak telan . hehehe .


Ketiga :
- Bihun Sup

sedap sehhh !
This is my favorite ! *cehh , apasal aku ckp bahasa penjajah!* kalau setiap rumah ada buat bihun sup , konferm ! aku akan mencekik benda ini dulu . sedap tidak terhingga la ! rugi kalau tak makan kalau open house ada masak makanan ini ;)


Keempat :
- Mee Kari 

Terliur sat ! 
Ini pun salah satu menu wajib di setiap rumah open house ! walau ku tidak menggemarinya , tetapi ramai tetap berpusu2 ke station mee kari sebab simple kan ? tak payah la nak makan berat sangat ye dak ?

Kelima :
- Satay .


Woooooo , ini terbaik . ada satay ! memang havoc la aku terjah rumah yang ada satay nie . hahaha , tapi kalau rumah kawan mama yang buat open house , tak ada la terkinja2 kat depan orang . harus jaga penampilan bagi bakal mak mertua tengok . wahhh ! hahhahahahha *gelak sopan sejenak*


Tapi , ramai juga yang tak ikut menu2 aku yang di atas ni . semua da out of my menu u know ! ada yang buat open house hanya membekalkan pizza oooo ! maklumlah , tu rumah member yang bujang . so , makanan pun nak bujang je . cehhhh !


Sesiapa yang telah ajak aku pergi open house tuu , TQVM ! tahun depan ajak la lagi . saya sukeww ;) *sila muntah*

oklah , sekian bye !


sumber : dari pakcik google .

5 comments:

Qaseh Qistina said...

wah..banyak tol makanan kesukaan eyh..

Pendamba Mawar said...

laksa???xd pun...hurm

jmput komen entri pendamba

Adam said...

Nasik himpit itu wajib.

nurul diana said...

sodapnyee , nyumnyum !

Aesya Zealous said...

smlm fakulti aku ade jamuan raya. makan sate free. kbai

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...