Terima kasih . syg korang ;)

Tuesday, September 27, 2011

Sedih kalau tengok orang tak cukup makan .

Assalamualaikum .

Alhamdulillah , selesai sudah untuk mengisi tank perut ku dengan mencekik makan . Aku hari ini makan bubur je *ayat minta belanja* hehe ,

Baru je tadi aku terfikir , macam mana lah kalau aku tak cukup makan ? mesti bertambah kering kurus kan ? macam jerangkung . tak tahu jerangkung ? HANTU TENGKORAK .

Tak la seram mana pun T_T
ini kalau kawan2 aku tengok ini , mesti cakap :

*penakut tu penakut jugak laaa ;p

Okay ! out of topik . sebenarnya , banyak2 perkara . aku paling kecian kalau orang miskin tak dapat nak makan . serius ! tak tipuu . muka putih suci takkan nak menipu lak *winkwink* 

Kalau aku ternampak orang yang tak makan semalaman , kompem aku akan melelehkan air mata sebab terfikir aku sangat bersyukur sesangat dapat makan walau lauk biasa je . 

Macam buletin utama sekarang ini tentang kedaifan di somalia . Tengok orang sana kekurangan makanan , boleh menginsafi diri sebentar tahu ? tengok orang sana kurus2je macam jerangkung di atas tuu .

kecian je mata tu ;(
See , mata itu menunjukkan kesedihan . insaf sekejap . . . . . . . . . . . 

so , peeps . tolong la jangan membazir okay . Ingat orang yang lagi memerlukan . 

#okbai . 


9 comments:

Pendamba Mawar said...

xsuka la bazir2 ni bab makan.miahaha

nurul diana said...

huhuh sme laa , diana akn ckp , mcm mayat hidup kalau org tu x ckup makan

kunci locker said...

aku kurus...hehehe...hmm...tu la..sedih tengok keadaan dorg...aku ni suka membazir...kne lbh berjimat cermat ni...huhuhuhu...thnk

Rosalia said...

mmg sedih tgk orang tak cukup makan. kalau dekat nak je share mknn dgn dorg :')

Penyu said...

dan penyu skang, makin banyak makan. huhuhu

adan said...

kesiankan mereka.. kira bersyukur la dok malaysia ni..

najib said...

hi..jom join contest Perfumes Farm. hadiah fragrance mist dari Victoria's Secret menanti anda

Arai Lekir said...

sedih tgk budak kat sana, kurus-kurus belaka..

hafiz hafizol said...

hurm.. alhamdulillah, walaupun skunk nie ngah on diet(perasan) tapi boleh lagi makan nasik 2 kali sehari... Kalaulah ad keinsafan dlm diri , mesti xda pembaziran mknn

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...