Terima kasih . syg korang ;)

Tuesday, September 27, 2011

Salah ek kalau kita berbahasa Manglish ?

Assalamualaikum ^^,

Hello peeps ! hai semua ! *macam terlebih ramah je* Saja je la aku nak testing bahasa Inggeris I . bahaha . Siapa yang tak tahu bahasa manglish ini apa , sila angkat kening ! hehe . Manglish ini ada lah campuran bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris *bahasa penjajah* .

Ada jugak yang tegur aku hari itu supaya utamakan bahasa bangsa kita dahulu baru kita mengagungkan bahasa luar . betul jugak cakap beliau . Terima kasih dari hati aku ini atas teguran tersebut .

Tapi bagi aku , tak salah kita guna bahasa luar , dan aku pun tak mengagungkan bahasa luar . Aku rasa aku tak la selalu gunakan bahasa penjajah ;)


but seriously ? this is hilarious . bahahaha .

tengok ?! grrrr , gua baru nak insaf dan jadi orang malaysia sejati . ada pulak gambar ini mengacau ! hehehe .

Tapi , kita kena berfikir secara logik . kalau kita nak maju *tak kira untuk diri sendiri atau negara* , kita kena la belajar2 bahasa asing . dan aku bukan cakap sekadar bahasa Inggeris sahaja .  

Aku berfikir , aku sebenarnya untung dilahirkan dari keturunan kacukan dari bangsa Cina . And i'm very proud of it . cehh !

sebab apa untung ? sebab aku boleh bertutur lebih dari 2 bahasa la ! "bahasa mandarin"

Dan sesiapa yang dapat belajar lebih dari 2 bahasa , ur so lucky weyh ! sebab bukan senang nak belajar dan apabila kita dapat master it , perghhh , kepuasan itu mencanak2 dalam jiwa kita . betul kan ? jangan kau nak menipu dengan gua la . gua faham perasaan lu olz ;) bahaha .

Tapi , korang jangan ikot style gua lak . tulis separuh melayu separuh inggeris . bahasa rojak nama nya itu . bahaha . manglish la sangat ~

so , moral of the story , aku hargai teguran hamba ALLAH itu , tapi kannn ~ ini blog gua . gua punya suka la . bahahahah ;)

okla, penat seh otak memikirkan akaun ini .

#okbai.




5 comments:

Finaz Jaafar said...

errr errr saya pun guna manglish dalam blog saya..ooppssss...

Rosalia said...

sme la sy gne manglish.x slh kan? ehe.:(

Paris Lipton said...

alah xsalah lah....pedulikan je. utk practikkan je...english bhasa kedua pntg kt mesia...

HK said...

eh ak pon mix chinese, bole la ckp mandarin sikit2 n.....

ak guna manglish gak kat blog ak. haha..hntam sja la.x)

Hardy_Hunt2 said...

"Boss,if you dontchmain, i ting you better try por Tan Slee" muahahaha...manglish pn manglish la,yg penting org paham cukup...saya pn guna manglish jg..;)



suda memfollow your blog.klu sudi silalah memfollow me back @ tekok beriuh nah hambik ko manglish haha ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...