Terima kasih . syg korang ;)


Sunday, August 14, 2011

Jenis suka copy paste ? Benci jenis orang macam tu .

Assalamualaikum ;)

Rasa senak tiba2 di perut sebab sumbat makan makanan 'free' dari jiran yang tak habis2 datang ke rumah farra , itu la orang kata , rezeki itu datang dari pelbagai jenis . Dari segi farra lak , rezeki makanan .

Bila dapat sahaja makanan depan mata , perasaan tamak haloba kembali , kalau boleh semua nak makan . semua nak sumbat dalam perut , maklumlah . bila dah puasa , perasaan tamak itu akan datang secara tiba2 . Syaitan mana lak terlepas nie =.=" aduyai .

Akibatnya , perut senak kembali sebab terlalu kenyang . Dalam hati berkata :

*padan muka , tamak haloba sangat . kan da senak . habis la tak boleh tidur ;p

yes ! padan muka akuh ! *nangis tidak berlagu ~~

Korang2 , korang suka tak kalau kita da penat merangka karang2 yang panjang2 pastu ada orang copy dan paste tanpa bagi credit ? 

Jawapan : gilosss ! siapa yang suka ? melainkan kita da copy paste orang lain pastu copy paste entry aku . itu aku tak kesah !

ada ke jawapan macam itu , itu memang farra akan sembur la dengan kata2 yang tidak enak kepada beliau . 

Apabila kita menaip sesuatu di blog kita , secara tidak langsung entry itu hak milik kita . kecuali la kita curi juga entry orang lain . itu bukan hak milik kita . hak milik orang lain . 

Kalau nak sangat entry dia yang korang nak copy , minta la kebenaran atau 'backlink' nama beliau dekat entry korang . pastu maklumkan kepada tuan punya entry , mesti la beliau happy sebab entry beliau di copy atas sebab2 tertentu . 

Kalau korang jenis copy cat , tetiba korang terasa nak buat entry sendiri , tetiba entry tu hebakk la , then di copy paste tanpa pengetahuan korang , agak2 bengang tak ? bengang kan ? 

so , sendiri mau fikir la ~~ jangan sampai blogger yang korang copy paste tu bengang then buat entry berbau marah . kan tak elok tu . jejas dohhh maruah kita sebagai bloggers ! kita harus mempunyai identiti sendiri . jangan ada pulak datang jadi cik anon then maki2 sudah . perangai setan tu ! bulan puasa ini harus sabar ! dan perangai itu seorang pengecut jadi cik anon nie ! penakut ! *berani kerana benar

p/s : nasihat kerana sayang ;)

sekian #bai . 

3 comments:

LoveIslamTheWayOfLife said...

mmg ramai yang macam tu.
termasuk la saya juga tapi masing2 ada tujuan masing2.

cube lah code disable right click.
kalau da ada code tu tak boleh lah dorang right click and copy ;)

yaya_flanella said...

sabar jela. dia minat blog awak tu. salah dia cuma tak mintak izin.. :)

Lala Adila said...

sabar yer . dlu pn entry i pnh kena copy 100% . pas 2 . i disable right click , now da xde .:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...