Terima kasih . syg korang ;)

Sunday, June 26, 2011

Gara-gara limau ais . perut ku sakit =="

Assalamualaikum ;)

belog farra semakin hari semakin tak terurus la . haish , nasib la dapat tuan belog yang pemalas nak berentry ini . *kantoi . . .  bukan apa . rasa macam otak jem dan tangan rasa malas nak menaip . heheh .

sekarang ini , perut farra sakit sesangat sebab gara2 limau ais la buatan papa sendiri , sampai kulit2 limau tuu pun masuk dalam blender . minum memang la sedap sebab masam2 sedikit , tambah lagi  manis2 gitu . perghhhhhh !! terangkat siut !!

farra just minum air tuu 1 cawan je . tetapi cawan tuu bukan normal yang orang hidang teh tarik tuu . tapi saiz besar punya , punya la tamak haloba !! tapi farra mengaku la , memang sedap oooooo , lagi2 papa pakar buat minuman . memang kena buli la kalau tak ada kerja kat rumah ;)

lepas je farra minum , memang la tak ada effect apa2 pun sebab kalau sakit perut , mesti makanan yang telah dicerna selepas 6 jam  .  tetapi , pagi tadi . hamek kau !! terus cirit birit sampai sekarang . sampai cecair dalam badan pun da habis dikerjakan oleh perut ini .

rasa dalam 3/4 kali pergi tandas , farra fikir balik . farra salah makan ke ?? setahu farra , farra makan makanan yang dimasak oleh mama je , takkan la tak bersih .

farra punya la fikir2 sampai buntu , then teringat la sisa limau ais dalam peti ais , tiba2 , farra terfikir yang semalam minum air limau ini , pastu ketuk kepala sendiri .

nak tahu sebab apa ?? farra lupa yang farra tak tahan benda yang masam2 , sebab perut farra memang tak tahan la , lagi2 kalau makan nasi ayam kat luar . cili kat luar semua letak CUKA . cuka  kan masam , balik2 je terus masuk tandas .

tapi farra tak salah kan papa pun , sebab salah sendiri tak ingat . da badan sendiri kan ?? takkan semua orang tua nak ingatkan ??

haish . tuu la orang kata . kalau berdegil , badan binasa . *ada ke pepatah ini ??

salah sendiri , badan la kena tanggung . adyai  =.=" ( sakit kembali )



1 comment:

fyna said...

alolo...
fyna pown byk alergik gak.
tapi kadang-kadang tue bedal je.
hehehe.




jom singgah n follow belog fyna.
http://inibelogfyna.blogspot.com/
:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...