Terima kasih . syg korang ;)


Tuesday, May 8, 2012

Kecewa.

Assalamualaikum.

Kadang-kadang kita mula terfikir, adakah aku kecewa dengan orang sekeliling yang tak pernah menghargai aku ? Adakah aku mula merasakan bosan untuk meneruskan persahabatan ini ? malah ada juga kita terfikir "Ah, aku terpaksa berkawan sebab aku tak nak sakitkan hati orang"

Normal la kita mempunyai perasaan kecewa, kalau tak ada perasaan tu , kau bukan manusia . hekhek. Kita juga selalu campur aduk kan perasaan sedih dan kecewa sebab dalam masa yang sama perasaan itu muncul. bukan kita nak pun perasaan ini.

Allah swt ciptakan perasaan kecewa agar kita diberi pengajaran bahawa semua perkara ada hikmah, ada rahsia disebalik kejadian mengecewakan itu. bukan Allah tak bagi ganjaran on the spot, tapi kita perlulah bersabar dan sentiasa mengingatiNYA.

Ada pelbagai kejadian yang amat mengecewakan kita2 semua, antara contoh adalah kecewa terhadap result, kecewa dengan ibu bapa, kecewa dengan adik beradik , kecewa dengan kawan2, dan ada juga kecewa dengan cinta.

Well , aku bukan nya pakar psikologi pun , aku sendiri pun ada perasaan begitu. Tapi aku hanya mengatasi hanya dengan diam. tapi tak tahu la korang kan ? lain orang lain lain cara nyaaa ;))

Bila aku sangat kecewa , aku memang akan diam , tak tegur, takkan layan segala sms, tweet of fb. sebab aku malas nak ambil port yang mengecewakan hati aku. yer yer , aku tahu, dalam islam tak mengajar macam itu , tapi aku memang tak boleh.

Aku sayang mereka2 yang mengecewakan hati aku , tapi time will heal everything. Yes ! TIME aka MASA. masa akan menyembuhkan luka dalam hati yang terlalu dalam, terlalu luka dan terlalu sakit dan kecewa. Hai, maklumlah, aku bukan nya perfect sangat.

Diam adalah satu terapi untuk aku, aku takkan tegur selagi hati aku tak sejuk . aku takut sangat nak tegur sebab takut dorang akan mengecewakan aku lagi dan hati aku terus keras nak berkawan dengan mereka.

Bila orang sakitkan hati kita, kita hendaklah maafkan. yer, aku maafkan korang yer sahabat2 . tapi nak rapat kembali, tidak.


okbai...



5 comments:

Einaangel Network said...

kecewa3!!! already follow u... yeay!!

cha'e said...

yeap. . let time be the judge :)
semoga hati kau cepat sembuh.

Jacklye said...

Jngan sedih2..nanti semua jdi ok...janji.hehe..

Buat Duit Tanpa Modal Di Facebook Dengan Says

tieka said...

bersabar byk2..semua nie kenangan pahit dan manis dalm kehidupan..:D

Mimiechan said...

La tahzan! for everything we do are sacrifice :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...