Terima kasih . syg korang ;)

Sunday, July 31, 2011

Khairul Fahmi dan Elia sudah putus tunang .

Assalamualaikum ;(

Masa farra tengah mencekik makan nasi lemak yang penuh nikmat , mata farra yang penuh tajam ini telah nampak tajuk utama surat khabar metro ahad . tersedak seketika apabila farra terbaca tajuk yang sebesar alam yang Khairul Fahmi dan Kak Elia sudah putus TUNANG .

Aduyai , esok da nak puasa . ada juga perkara ini berlaku . kecian K.elia . tak tahu apa dia tengah buat sekarang . marah ke , menangis ke . sedang call apek tu ke ?? entah la . jangan dia buat benda yang bukan2 sudah la . harap bersabar je la ek ?? dah tak ada jodoh . farra sentiasa sokong k.elia ;)

Sebenarnya , farra agak marah juga la kenyataan dari Khairul Fahmi tu . sebab dari situ kita boleh mengagak kelemahan beliau . meh kita check satu2 apa kelemahan beliau itu ;)

petikan dari myMetro kenyataan Apek mengenai Dahlia :
Dahlia bukan kekasih saya seperti didakwa ramai pihak. Dia sekadar kawan dan kami juga tinggal sekampung (di Kelantan). Malah, saya juga rapat dengan keluarganya.
Hubungan saya dengan Dahlia tidak lebih sebagai seorang abang dengan adik, lebih-lebih lagi dia masih berusia belasan tahun.
Selain itu, ada yang mengatakan wanita yang berdua-duaan dengan saya dalam gambar adalah Dahlia. Sebenarnya, gambar itu diambil ketika sesi temubual saya bersama wartawan dan wanita yang bergambar dengan saya adalah rakan kepada seorang daripada wartawan. Jadi, tidak timbul isu saya bergambar mesra dengan Dahlia atau wanita lain
Sebenarnya , dari dulu lagi ramai peminat apek nie . tapi kita cuma tak ambil 'port' kisah dorang sebab dorang bukan artis sebenar sehingga apek ini 'femes' ;) dari situ ramai yang nak tumpang populariti apek .  so , jawapan pada kenyataan apek ini .

: kalau da tahu kawan . tak payah nak bergambar sampai berdua-duaan . kalau k.elia buat macam tuu kepada anda . tahu pulak anda nak marah ?? sedar la diri anda tuu perhatian orang ramai dan berstatus tunangan orang . itu pun tak boleh ke ?? nak juga jadi sasaran gosip orang . orang lain pun ada gf , ada tunang dan ada yang berkahwin . tapi tak de la 'segosip' macam anda ini =.=" *satu kelemahan anda ;)


Apek mengambil keputusan untuk putus tunang : 
Terus terang, saya masih menyayanginya. Malah, perkenalan yang dibina selama dua tahun membawa kami melalui pelbagai perkara bersama. Cuma, bila keadaan menjadi bertambah keruh dan berpanjangan, saya perlu membuat keputusan muktamad.
Kini, selepas berfikir panjang dan berbincang dengan keluarga, saya mengambil keputusan yang saya rasakan sesuai bagi menjaga hati semua pihak iaitu memutuskan tali pertunangan kami.
Saya yakin, ini keputusan tepat dan saya juga sudah berbincang dengan Elia. Namun, dia tidak pasti mahu menerimanya atau tidak. Bagaimanapun, saya pasti ini keputusan terbaik untuk membersihkan nama semua pihak terbabit.
jawapan : kalau da tahu masa 'couple' sudah tanda2 keruh dan masalah semakin berpanjangan . kenapa anda tak fikir masa itu , anda fikir masa tunang ini dibuat main ?? menjaga hati semua pihak ?? saya rasa anda tak perlu nak jaga hati semua pihak sebab ini antara keluarga anda dan pihak perempuan . kami memang tak ada hak atas anda ?? menjaga hati semua orang dengan memutuskan pertunangan ?? hmm . kami lagi suka anda dengan k.elia berkahwin ;) lagi sweet daripada anda terus single ;) bersihkan nama pihak terbabit ?? dengan kenyataan ini . kami lagi merasakan nama pihak itu lagi terbabit dengan perkara ini . fikir sebelum anda buat statement .

Menurut Apek tiada Orang ketiga dalam Isu Apek dan Jejariruncing : 
Saya ingin tegaskan, keputusan ini tiada kaitan dengan orang ketiga. Saya tahu pasti akan ada cerita tidak enak apabila kenyataan ini dibaca oleh masyarakat. Suka atau tidak, saya perlu berdepan semua kritikan demi membela semua orang yang saya sayangi.
jawapan : tahu pun ada cerita yang tidak enak . hmm . pandai2 la apek . harap anda bahagia la . tapi ingat la . dunia industry ini sangat kejam . anda telah menjadikan diri menjadi sasaran gosip . masa tu kami tak tahu la nak sokong anda ke tak ;) jangan anda bawa masalah peribadi ke dalam permainan sudah ;) kalau membela orang yang tersayang . sepatutnya hal ini tidak akan berlaku . kalau sayang , haruslah bertahan . tak payah nak putus tunang bagai . macam ketidaklogikan di situ * maaf , kalau typo ;p


mungkin peminat apek akan berkata tidak ada jodoh . hmm , itu satu kemungkinan . tapi fikir sejenak . setelah gosip semua itu terpampang di akhbar dan di blog . agak2 orang lain akan fikir apa ek ?? kan3 . farra tidak menunding jari kepada sesiapa sebab ini masalah mereka berdua . tapi dengan statement ini . makcik yang jual nasi lemak pun kata tak patut perkara ini berlaku . siap buat statement la dekat akhbar . apa cerita ni ??

kalau korang nak hentam farra , farra tak kisah . sebab farra pernah rasa perit nya berpisah orang yang kita sayang walaupun bercouple . apatah lagi bertunang . yang lagi selangkah ke gerbang perkahwinan .


Quote : what goes around , comes around ;)

sumber : andyhowtt 

p/s : kita tak mampu melawan takdir , tapi kita mampu bertahan demi sebuah cinta yang agung ;)


12 comments:

Muiz Ilusinasi said...

ssah bler da jd mcm ni..fkiran pn da x rasional..huhu..T_T

norshila ibrahim said...

setuju...nape perlu putus?? ckp syg..erm..sy suka apek ni, tp gosip ni, ntah la apek ni btul2 x slh ka apa ka...hrp elia tabah ja la

Farrah yong said...

@Muiz Ilusinasi

hmmm . nak buat cmne . haish ;(

Farrah yong said...

@norshila ibrahim

gosip ke tak ?? bnda da terjadi . dan ini boleh menjadi gosip yang lebih teruk ;)

Nyamuk Terbang said...

eiii apek nie..hempuk kang..dh mcm artis dh dia nie

CIK FERRA AWW said...

kasihan sguh. tunang dia pon smpi skrg tak updATe blog cerita pasal benda ni

fara feroza said...

hadoiihaii...takpe2....masing2 masih muda..panjang perjalanan lg..

si_gades said...

sy pun prnha putus tunang jgk. tp seb baik sy bkn atriss. hee. dye ckp tak pasti elia terima or x? hello. elia syg dye . dye je xreti nk btahan. gosip sikit, nk break. apa laaa


=,=''

si_gades said...

sy pun prnha putus tunang jgk. tp seb baik sy bkn atriss. hee. dye ckp tak pasti elia terima or x? hello. elia syg dye . dye je xreti nk btahan. gosip sikit, nk break. apa laaa


=,=''

AesyaZealous said...

hmm, rasenye apek ni amek tindakan terburu2 kot. agaknye laa

Ukiran Niaga said...

farrah>> ada bakat la buka blog ruangan gosip artis seMalaysia...hihi

mr.oren said...

yang dah BERkahwin pON sangup mintak cerai..apatah lagi tunang..

apek2...kawin je la...laki ada kuasa nak kawin 4.ahahhaha~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...