Terima kasih . syg korang ;)

Sunday, March 17, 2013

Saat kebahagiaan.

Assalamualaikum.

Disaat aku berduka, ada juga perkara-perkara gembira. Dan terbukti pada minggu lepas. Kawan sepejuangan SPM ku terdahulu telah selamat menjadi tunangan orang.

Aku mula-mula terkaget + gembira + terharu + sedih bila dapat wassap sebegini.

-Fara! aku bakal jadi tunangan orang. alhamdulillah. Doakan aku agar hubungan kami berkekalan.

And yeah. Sebagai seorang kawan yang baik. Of course aku doakan. tapi tetiba aku menangis sendirian. Aku macam kehilangan kawan sendiri. aha. silly me. Well kawan. aku sentiasa doakan engkau.


Kadang kala kita tak menunggu saat bahagia.

kita tak menunggu saat kecewa.

tetapi yang kita tahu.

saat-saat seperti itu tanpa diduga.


Bila muncul saat bahagia.

kita menangis.

bila muncul saat kesedihan

kita pun menangis.


Bak kata seorang kawan. normal seorang manusia yang mempunyai perasaan.


Walau kita rasa diri tu tak bahagia berbanding kepada orang lain.

ingat lah, saat itu akan muncul jua.

hanya berdoa kepada allah swt.

Agar muncul saat bahagia tak kira cepat atau lambat.


Wahai kawan-kawan ku.

ingatlah pesanan seorang ibu.

Carilah kebahagian bukan saja dengan manusia.

tapi cari juga cinta allah swt kepada kita.

InsyaAllah. kita akan bahagia sentiasa.


Amin ya rabbi.

Insyaallah....




3 comments:

asip محمد said...

adik2 gua semua manja2 dengan gua..

satu hari di meja makan.. mama gua kabor ke adik bongsu gua.. yakni yang paling manja dengan gua.. "bella.. nanti bella ingat kalau along dah kahwin.. dia nak ke sayang2 bella macam sekarang?" adik gua terdiam.. ya kami adik beradik terdiam..

gua terpikir.. itu baru kawan.. kalau family? apakah rasa kehilangan itu sama? atau sebenarnya kehidupan perkahwinan itu lain rasanya.. meninggalkan kehidupan enjoy happy2 berkawan kita..

Rara Nasiha said...

same! Bila cousin yang rapat nak kahwin dah, terasa kehilangan sangat. tak tau kenapa. Kita doakan yang baik-baik saja. Insyallah.

biela bell said...

sangat terasa..bila dia adalah kawan baik kita sendiri..kan3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...